Usługi
Współpracując z nami, oszczędzasz czas i pieniądze i możesz skupić się na swoim biznesie!!!
Nasi klienci dzięki współpracy z nami zyskują:
- profesjonalne prowadzenie księgowości
- pomoc w założeniu działalności gospodarczej / spółki prawa handlowego
- doradztwo kredytowe, księgowe i optymalizację kosztów
- indywidualne podejście do klienta
- oszczędność czasu
- możliwość kontaktu przez 24 h / 7 dni w tygodniu
- profesjonalną, kompleksową usługę
- miłą, przyjazną atmosferę
BIURO RACHUNKOWE BENITEX świadczy kompleksowe usługi w zakresie:
Księgi przychodów i rozchodów
- Księgowanie dokumentów w księdze przychodów i rozchodów
- Prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług VAT
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych
- Prowadzenie ewidencji wyposażenia
- Sporządzanie i wysyłanie miesięcznych deklaracji
- Prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów
Księgi rachunkowe – PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ (Sp. Z O.O., Sp. AKCYJNE, Sp. CYWILNE)
- Tworzenie i pomoc przy organizacji działu księgowości
- Opracowanie wzorcowego (zakładowego) planu kont
- Księgowanie dokumentów
- Prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług VAT
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych
- Prowadzenie ewidencji wyposażenia
- Sporządzanie i wysyłanie miesięcznych oraz rocznych deklaracji podatkowych
- Sporządzanie rachunku zysków i strat oraz bilansu
- Sporządzanie sprawozdań dla GUS
- Rozliczenie wewnątrzwspólnotowej dostawy i wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
- Rozliczenie importu i exportu towarów i usług
- Rozliczenie i prowadzenie podatku od nieruchomości i od środków transportu
- Rozliczanie różnic kursowych
Ryczałt ewidencjonowany
- Ewidencja kosztów i przychodów
- Prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług VAT
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych
- Prowadzenie ewidencji wyposażenia
Kadry i Płace oraz pełna obsługa ZUS
- sporządzanie list wynagrodzeń pracowników oraz deklaracji podatkowych
- prowadzenie akt osobowych, rejestracja zwolnień lekarskich, urlopów, godzin nadliczbowych
- Sporządzanie deklaracji PIT 4
- prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z ZUS
- przygotowywanie niezbędnych dokumentów związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników
- kierowanie pracowników na obowiązkowe badania lekarskie oraz wymagane prawem szkolenia BHP
- sporządzanie deklaracji PFRON
- sporządzanie raportów osób ubezpieczonych RMUA
- sporządzanie dokumentacji wymaganej przez prawo pracy (regulaminy, instrukcje i inne)
- doradzanie w kwestiach przepisów prawa pracy oraz obowiązków ubezpieczonych i płatników składek ZUS
Oferta dla wspólnot mieszkaniowych
- Udział w protokolarnym przejęciu dokumentacji księgowej na podstawie upoważnienia Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej od poprzedniej administracji,
- Przygotowanie dla Zarządu Wspólnoty danych do projektu planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo finansowego) i korekt tego planu w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty,
- Przygotowania w uzgodnieniu z Zarządem Wspólnoty projektów uchwał w zakresie odnoszącym się do finansów Wspólnoty,
- Prowadzenia dla nieruchomości rachunkowości wraz z pełną obsługą dokumentacji finansowej na zasadach określonych w uchwale właścicieli, z wykorzystaniem programu księgowego do obsługi Wspólnot Mieszkaniowych,
- Prowadzenie dokumentacji umożliwiającej bieżącą analizę kosztów ponoszonych przez Wspólnotę,
- Dokonywanie rozliczeń finansowych Wspólnoty poprzez rachunki bankowe,
- Nadzoru nad przychodami Wspólnoty z tytułu miesięcznych zaliczek na poczet zarządu i eksploatacji oraz świadczeń indywidualnych od właścicieli oraz dokonywanie zmian w wymiarach opłat z chwilą zmian cen za dostarczane usługi,
- Przygotowywanie dla Zarządu Wspólnoty półrocznych sprawozdań finansowych dotyczących nieruchomości, w formie i zakresie ustalonym z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej,
- Prowadzenie podstawowej windykacji w stosunku do właścicieli z tytułu zaległych wpłat,a także pożytków i innych przychodów Wspólnoty (bez windykacji sądowej),
- Prowadzenie stałego aktualizowania ewidencji dotyczącej powierzchni lokali mieszkalnych i pomieszczeń przynależnych oraz mieszkających i korzystających z mediów indywidualnych mieszkańców,
- Wydawanie właścicielom zaświadczeń związanych z ich rozliczeniami finansowymi w stosunku do Wspólnoty,
- Dokonywanie rozliczeń mediów indywidualnych w terminach ustalonych z Zarządem Wspólnoty na podstawie obowiązujących uchwał przyjętych przez ogół właścicieli nieruchomości.
Inne usługi
- Reprezentacja w urzędach: US, ZUS
- Pomoc przy otwieraniu działalności
- Wypełnianie dokumentów np. CEIDG-1
- Rejestracja w US i ZUS
- Rozliczanie PIT-ów rocznych
- VAT- budowlany