Usługi

Współpracując z nami, oszczędzasz czas i pieniądze i możesz skupić się na swoim biznesie!!!
Nasi klienci dzięki współpracy z nami zyskują:

  • profesjonalne prowadzenie księgowości
  • pomoc w założeniu działalności gospodarczej / spółki prawa handlowego
  • doradztwo kredytowe, księgowe i optymalizację kosztów
  • indywidualne podejście do klienta
  • oszczędność czasu
  • możliwość kontaktu przez 24 h / 7 dni w tygodniu
  • profesjonalną, kompleksową usługę
  • miłą, przyjazną atmosferę

BIURO RACHUNKOWE BENITEX świadczy kompleksowe usługi w zakresie:
Księgi przychodów i rozchodów

  • Księgowanie dokumentów w księdze przychodów i rozchodów
  • Prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług VAT
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych
  • Prowadzenie ewidencji wyposażenia
  • Sporządzanie i wysyłanie miesięcznych deklaracji
  • Prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów

Księgi rachunkowe – PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ (Sp. Z O.O., Sp. AKCYJNE, Sp. CYWILNE)

  • Tworzenie i pomoc przy organizacji działu księgowości
  • Opracowanie wzorcowego (zakładowego) planu kont
  • Księgowanie dokumentów
  • Prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług VAT
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych
  • Prowadzenie ewidencji wyposażenia
  • Sporządzanie i wysyłanie miesięcznych oraz rocznych deklaracji podatkowych
  • Sporządzanie rachunku zysków i strat oraz bilansu
  • Sporządzanie sprawozdań dla GUS
  • Rozliczenie wewnątrzwspólnotowej dostawy i wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
  • Rozliczenie importu i exportu towarów i usług
  • Rozliczenie i prowadzenie podatku od nieruchomości i od środków transportu
  • Rozliczanie różnic kursowych

Ryczałt ewidencjonowany

  • Ewidencja kosztów i przychodów
  • Prowadzenie ewidencji dla celów podatku od towarów i usług VAT
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych
  • Prowadzenie ewidencji wyposażenia

Kadry i Płace oraz pełna obsługa ZUS

  • sporządzanie list wynagrodzeń pracowników oraz deklaracji podatkowych
  • prowadzenie akt osobowych, rejestracja zwolnień lekarskich, urlopów, godzin nadliczbowych
  • Sporządzanie deklaracji PIT 4
  • prowadzenie dokumentacji i rozliczeń z ZUS
  • przygotowywanie niezbędnych dokumentów związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników
  • kierowanie pracowników na obowiązkowe badania lekarskie oraz wymagane prawem szkolenia BHP
  • sporządzanie deklaracji PFRON
  • sporządzanie raportów osób ubezpieczonych RMUA
  • sporządzanie dokumentacji wymaganej przez prawo pracy (regulaminy, instrukcje i inne)
  • doradzanie w kwestiach przepisów prawa pracy oraz obowiązków ubezpieczonych i płatników składek ZUS

Oferta dla wspólnot mieszkaniowych

  • Udział w protokolarnym przejęciu dokumentacji księgowej na podstawie upoważnienia Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej od poprzedniej administracji,
  • Przygotowanie dla Zarządu Wspólnoty danych do projektu planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo finansowego) i korekt tego planu w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty,
  • Przygotowania w uzgodnieniu z Zarządem Wspólnoty projektów uchwał w zakresie odnoszącym się do finansów Wspólnoty,
  • Prowadzenia dla nieruchomości rachunkowości wraz z pełną obsługą dokumentacji finansowej na zasadach określonych w uchwale właścicieli, z wykorzystaniem programu księgowego do obsługi Wspólnot Mieszkaniowych,
  • Prowadzenie dokumentacji umożliwiającej bieżącą analizę kosztów ponoszonych przez Wspólnotę,
  • Dokonywanie rozliczeń finansowych Wspólnoty poprzez rachunki bankowe,
  • Nadzoru nad przychodami Wspólnoty z tytułu miesięcznych zaliczek na poczet zarządu i eksploatacji oraz świadczeń indywidualnych od właścicieli oraz dokonywanie zmian w wymiarach opłat z chwilą zmian cen za dostarczane usługi,
  • Przygotowywanie dla Zarządu Wspólnoty półrocznych sprawozdań finansowych dotyczących nieruchomości, w formie i zakresie ustalonym z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej,
  • Prowadzenie podstawowej windykacji w stosunku do właścicieli z tytułu zaległych wpłat,a także pożytków i innych przychodów Wspólnoty (bez windykacji sądowej),
  • Prowadzenie stałego aktualizowania ewidencji dotyczącej powierzchni lokali mieszkalnych i pomieszczeń przynależnych oraz mieszkających i korzystających z mediów indywidualnych mieszkańców,
  • Wydawanie właścicielom zaświadczeń związanych z ich rozliczeniami finansowymi w stosunku do Wspólnoty,
  • Dokonywanie rozliczeń mediów indywidualnych w terminach ustalonych z Zarządem Wspólnoty na podstawie obowiązujących uchwał przyjętych przez ogół właścicieli nieruchomości.

Inne usługi

  • Reprezentacja w urzędach: US, ZUS
  • Pomoc przy otwieraniu działalności
  • Wypełnianie dokumentów np. CEIDG-1
  • Rejestracja w US i ZUS
  • Rozliczanie PIT-ów rocznych
  • VAT- budowlany